קונים רכב? בדקו איך סוג הרכב והשנתון משפיעים על הביטוח

כשאנחנו ניגשים לקנות רכב, ישנן נקודות שונות שישפיעו על הבחירה וההחלטה שלנו. מעבר לשאלה, האם יהיה זה רכב שישמש אותנו לצרכים פרטיים או ישמש אותנו לצרכי עבודה, אזי שישנן עוד מספר נקודות שיכולות להשפיע על ההחלטה, אשר כפי שאנחנו יודעים יש לה עלות לא קטנה.

למשל, אנחנו נבחן איזה רכב יכול לשמש אותנו בצורה בטוחה ונוחה, עד כמה הוא נחשב לדגם איכותי, האם הוא נחשב לרכב אמין שיכול לשרת אותנו במשך שנים רבות, מהי צריכת הדלק שלנו, ומה הצפי מבחינת בלאי ועלויות שוטפות להחזקה.

אחד המשתנים שיכולים להשפיע על ההחלטה שלנו, קשורה לאופי הביטוח שנצטרך לרכוש עבורו. אחרי רכישתו נצטרך לפנות אל חברת הביטוח ולקנות ממנה את הפוליסות הרלוונטיות, ולאחר מכן, מדי שנה יהיה עלינו לחדש את הפוליסה. כפי שאנחנו יכולים להניח, לסוג הרכב והשנתון שלו יהיו השפעות על הביטוח וכן על העלויות שנידרש לשלם.

זה נכון לגבי ביטוח חובה אותו אנחנו מחויבים לעשות במידה וברצוננו לנהוג ברכב באופן חוקי, וכן זה יכול גם להשפיע על פוליסת ביטוח מקיף או צד ג', שנחשבות לפוליסות רשות אך סביר להניח שנרצה לרכוש אותן וגם הם יושפעו מסוג ושנתון הרכב.

כיצד נתונים אלו משפיעים על הביטוח?

בעיקרון, סוג הרכב והשנתון משפיעים על הפוליסות השונות, בפרט על הביטוח המקיף וביטוח החובה, במספר מובנים:

ראשית, כאשר יוצרים ניתוח של עלויות פוליסה, הרי שחברת הביטוח לוקחת בחשבון את סוג הרכב, סוג הרכיבים שהוא כולל, עד כמה הוא נחשב לרכב בטוח ומוגן, רכב יוקרתי או לא. בין היתר, בוחנים את מרכיבי הבטיחות שהרכב כולל, ומה הסיכוי שהוא יהיה מעורב בתאונת דרכים.

שנית, יש חשיבות לשנתון של הרכב, מאחר וככל שהרכב יותר חדיש, כך קטנים הסיכויים שהוא יהיה מעורב בתאונות בכלל או תאונות משמעותיות. סביר להניח שרכב חדש, יכלול יותר אמצעי בטיחות והגנה מאשר רכב ישן. כמו כן, סביר להניח שהוא יהיה רכב הרבה יותר חזק ועמיד.

שלישית, חשוב לומר מלבד כל זה, הרי שגם סוג הבעלות על הרכב יכול להשפיע על העלויות ועל הפוליסה. יש הבדל בין בעלות פרטית לבעלות חברה. לכן חברת הביטוח תתייחס גם לנתון זה.

איך נהנים ממחיר משתלם?

אחרי שרכשנו את הרכב ולפני שניגשנו לחברת הביטוח לרכוש פוליסה ביטוח חובה או כל ביטוח אחר לרכב, יש לנו אפשרות להיכנס לאתר Wobi סוכנות ביטוח דיגיטלית המובילה בהשוואה ורכישת ביטוחים, לקבל הצעות מחיר מחברות שונות, ללמוד על הפוליסות השונות שקיימות בשוק, ולראות איזו הצעה הכי רלוונטית עבורנו.

בצורה כזו, נוכל ליהנות גם מפוליסה משתלמת וגם נוכל ליהנות מעלויות אטרקטיביות. אנחנו צריכים כיצד לבצע את הבחירה הנכונה על פי התנאים שקיימים בשוק ועל פי מה שנכון עבורנו.

תמונה: Shutterstock

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות