מצברים לרכב – איך מתחזקים ומאריכים את חייהם

אנחנו יודעים זאת כאשר האוטו מתחיל להיכבות מדי פעם, תפקודי החשמל נחלשים, כמו למשל החלונות עולים לאט יותר, ואז מגיע השלב שבו הסטארטר לא עובד ואנחנו יודעים שיכול להיות שהגיע הזמן להחליף מצבר.

עכשיו, מצברים הם לא עניין כל כך יקר, ומומלץ מאוד לרענן את המצבר שלכם מדי כמה שנים, מאחר ומצבר הוא רכיב מאוד חשוב ברכב שלכם – אם לא בין החשובים ביותר. למרות שרצוי להחליף מצבר כל כמה שנים, ישנם כמה דרכים שאתם יכולים לייעל את תפקוד המצבר ולשמור עליו לזמן ארוך יותר, וכך לחסוך יותר כסף על פחות החלפות מצברים.

איך בנוי המצבר ומה משפיע על אורח חייו?

מצברים
מצברים

מצבר הוא לב ליבו של כל התפקודים החשמליים של הרכב. המצבר עצמו הוא סוללה עצמתית אשר מטעינה את עצמה במהלך הנסיעה ברכב. מצברים נשארים יחסית להרבה זמן, ואורך חייהם הממוצע הוא עד 5 שנים ולעתים אפילו יותר. בריאות המצבר ואורח חייו נקבעים בעיקר לפי תקינות האלטרנטור ברכב, שהוא בעצם החלק שמטעין את המצבר במהלך הנסיעה.

אם יש חריגות (למעלה או למטה) במתח ההטענה של האלטרנטור, זה יכול לקצר משמעותית את חיי המצבר. לכן, חשוב מאוד לבדוק שתפקוד האלטרנטור ברכב שלכם הוא תקין – כי אם לא, תצטרכו לפגוש את חנות המצברים באופן תדיר יותר, ותבזבזו הרבה יותר כסף.

בנוסף לתקינות האלטרנטור, גם תחזוקה בסיסית של המצבר על ידי נהג הרכב יכולה להשפיע על אורך חייו של המצבר, אך שימו לב שבאופן כללי, לא משנה כמה נחזק וכמה ננסה "למשוך" את חיי המצבר, בסופו של דבר לא כדאי להשאר עם מצבר ישן מעבר לזמן הממוצע ועדיף להחליף את המצבר כל כמה שנים, גם אם הוא אינו מראה סימני החלשות.

איך מתחזקים את מצבר הרכב?

עיקר תחזוקת המצבר היא בדיקה תקופתית במוסך בו אתם מטפלים ברכבכם, שבה יבדקו שהאלטרנטור לא מספק מתח חריג למצבר, מתח שעלול לקצר את חייו משמעותית. בנוסף, אתם בטח מכירים את זה שאתם נוסעים לחו"ל, חוזרים והאוטו לא מתניע. זה מכיוון שהמצבר מקבל את כוחו במהלך הנסיעה ברכב, לכן אם אתם נוסעים לחופשה בקשו מאחד מבני משפחתיכם או חבריכם שיתניעו את הרכב מדי יומיים-שלושה על מנת לשמור על המצבר רענן ותקין.

איזה מצבר הכי מומלץ?

כשבוחרים מצבר חובה לבחור מצבר איכותי. לדוגמא ללא מעט רכבים משפחתיים, מצבר שנפ 60 אמפר מומלץ במיוחד בגלל איכות החומרים והאמינות והאחריות של שנפ.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות