הקשר בין איכות האוכל לבריאות הכלבים והחתולים

חלק משמעותי ועיקרי שמשפיע על בריאות כל בעל חיים כולל בני אדם הוא התזונה.
בני אדם בשונה מכלבים וחתולים, יכולים לגוון ולצרוך סוגים רבים של מזון וכך לקבל תפריט עשיר שמשתנה על בסיס יומי. חיות המחמד שלנו תלויות בנו לחלוטין בכל הנוגע לאוכל ומרביתן מקבלת את אותו סוג התפריט על בסיס קבוע למשך חודשים ארוכים.

בגלל שהכלב או החתול המתוק שלכם מקבל בדיוק את אותו המגוון התזונתי יום אחר יום, ההשלכה והמשמעות של התכולה התזונתית והרכיבים של האוכל היא קריטית ומשמעותית.
אוכל איכותי שמותאם במיוחד לצרכים הספציפיים של חיית המחמד ישמור עליה אנרגטית ובריאה לטווח הקצר והארוך.

מזון זול שמכיל רכיבים לא מומלצים יכול להיות טעים ולמלא להם את הבטן אבל לטווח הבינוני והארוך הוא יכול לגרום להם לנזק ומחלות שיפגעו משמעותית באיכות ורמת החיים שלהם.
לייעוץ מקצועי והתאמה של מוצרים לבעל החיים שלכם, ניתן לפנות לחנות החיות אנימל שופ בטלפון 073-726-0769 או באתר האינטרנט https://www.animalshop.co.il/.

איך נזהה אוכל לא איכותי?

חשוב להבין שאוכל טעים שהחתולים או הכלבים זוללים ואוכלים בהנאה הוא לא תמיד איכותי או בריא.
בדומה לחטיפים של בני אדם, מתכונים זולים יכולים להכיל כמות גבוהה של חומרי טעם וריח שהופכים אותם לממכרים וטעימים במיוחד.
חשוב להעיף מבט על גב האריזה של המזון ולהסתכל על רשימת הרכיבים.

במידה ותזהו שברשימת הרכיבים מופיעים הרבה דגנים כמו תירס, אורז וחיטה, רוב הסיכויים שמדובר מתכון שמכיל כמות פחמימות מעבר למומלץ.
גם כלבים וגם חתולים צריכים מזון שמבוסס בעיקר על בשר או דגים, לכן הם צריכים להיות הרכיב הראשון או לכל הפחות הרכיב השני ברשימת הרכיבים.
במידה וחיית המחמד תקבל כמות גבוהה של פחמימות במזון על בסיס קבועה, היא יכולה לפתח מחלות רפואיות כמו סוכרת, השמנה, בעיות בכלי הדם והלב ועוד.

בטבע הכלבלבים והחתלתולים קיבלו בעיקר תזונה שהגיע מטרף שהם היו צריכים לצוד, גופם הותאם לתזונה שכזו ולכן אוכל מעובד שמבוסס בעיקר על דגנים ופחמימות ריקות לא יטיב עימם.

מה הנזק האפשרי?

במידה וחיית המחמד שלכם תסבול מבעיה רפואית, איכות החיים שלה תרד משמעותית.
היא תאלץ לצרוך מגוון מצומצם של סוגי מזון רפואי למשך תקופה של כמה חודשים במקרה הטוב ובמקרה הרע היא תצטרך לקבל אוכל רפואי למשך כל חייה במקרה של בעיה כרונית.

תזונה רפואית יקרה משמעותית מתזונה רגילה ולכן מדובר גם בהוצאה כספית נוספת.
כאשר החתול או הכלב חולה או סובל מכאבים, רמת האנרגיה ומצב הרוח שלו ירודים, התפקוד היומיומי שלו נפגע והוא אינו יהיה מסוגל לבצע את אותן הפעולות שהיה מסוגל לבצע בעבר, כמובן שזה מצב שנרצה להימנע ממנו ככל האפשר.

בנוסף על כך ישנם מחקרים שמצביעים על קשר בין תזונה לקויה לבין מחלת הסרטן הארורה שגובה את חייהם של מאות אלפי כלבים וחתולים בכל רחבי העולם מדי שנה.

הסוד לבריאות הוא בטיפול מונע

ההמלצה שלנו היא לדעת מה אתם מכניסים לחיית המחמד שלכם לגוף ולהיות מודעים לרכיבים שבמזון.
הרבה מאוד מהבעיות הרפואיות יכולות להימנע באמצעות תזונה נכונה.
נסו לתת להם מזון שמכיל כמה שפחות רכיבים מעובדים ודגנים זולים וחפשו מתכונים שמכילים כמות גבוהה של בשר או דגים.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות